1. Tworzenie nowych zakończeń do znanych opowiadań, bajek.
………………………………………………………………………………………………………………….
2. Tworzenie historyjek obrazkowych na podstawie zaobserwowanego zdarzenia ,
własna wersja historyjki o wspólnym początku.
…………………………………………………………………………………………………………………..
3. Układanie historyjki obrazkowej składającej się z kilku obrazków,
stosowanie określeń: najpierw, potem.
………………………………………………………………………………………………………………..….
4. Odróżnianie zmian odwracalnych i nieodwracalnych.
…………………………………………………………………………………………………………………..
5.Wymyślanie rozwiązania dla określonych problemów.
…………………………………………………………………………………………………………………..
6. Tworzenie oryginalnych prac artystycznych, projektowanie oraz
przekształcanie istniejących rysunków w nowe.
…………………………………………………………………………………………………………………….
7. Rozpoznawanie symboli oznaczających ostrzeżenie, informacje, zakaz, nakaz.
…………………………………………………………………………………………………………………………
8. Zabawy w kodowanie- tworzenie symboli do określonych przez siebie treści.
………………………………………………………………………………………………………………………..
9. Wykorzystanie technik aktywizujących myślenie – TOC w pracy z dziećmi w gr. I ( elementy). IV, V,
1. Budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania, przewidywanie jego całościowego obrazu.
……………………………………………………………………………………………………………………
2. Łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej np. barwy, wielkości, kształtu.
……………………………………………………………………………………………………………………
3..Organizacja kącików matematycznych w salach.
……………………………………………………………………………………………………………………..
4. Klasyfikowanie przedmiotów pod względem jednej lub kilku cech .
……………………………………………………………………………………………………………………..
5. Udział w konkursie między przedszkolnym „Umiem liczyć”
……………………………………………………………………………………………………………………
6. Budowanie szeregów złożonych z wielu elementów.
…………………………………………………………………………………………………………………….
7.Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia.
…………………………………………………………………………………………………………………….
1. Poprawne nazywanie członków najbliższej rodziny
· Wyjaśnienie pojęć: dom, rodzina, członek rodziny, rodzice, rodzeństwo, dom rodzinny.
· Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku dla najbliższych członków rodziny,
……………………………………………………………………………………………………………………..
2. Zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w życiu rodzinnym
· Samodzielne sprzątanie swoich zabawek,
· Pomaganie w lekkich pracach gospodarczych,
· Okazywanie szacunku osobom starszym,
· Samodzielne przygotowanie drobnych prezentów lub obmyślanie niespodzianek
dla domowników z okazji ich święta,
· Nie przeszkadzanie rodzeństwu podczas odrabiania lekcji, odpoczywającym,
…………………………………………………………………………………………………………………….
3. Inspirowanie zabaw tematycznych dotyczących rodziny i domu.
· Odtwarzanie w zabawie scenek rodzinnych,
· Wykonanie prac nt. „Moja rodzina”
…………………………………………………………………………………………………………………….
4. Uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym.
· Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym- uczestniczenie w krótkich programach artystycznych.
· Organizacja warsztatu dla rodziców i dzieci „Zróbmy to sami”
…………………………………………………………………………………………………………………….
5. Rozwijanie zainteresowania praca zawodowa rodziców.
· Inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej rodziców,
· Określanie czynności wykonywanych przez rodziców w toku pracy zawodowej,
……………………………………………………………………………………………………………………..
6. Budzenie zainteresowań przemianami w życiu rodziny.
· Narodziny nowego członka rodziny(inne rodzinne wydarzenia)
………………………………………………………………………………………………………………………
7. Przypomnienie zasad bezpiecznego pobytu dzieci w przedszkolu.
· Zapoznanie Rodziców z procedurami i zasadami bezpiecznego pobytu dziecka w p- lu oraz procedurą przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola
· Organizacja spotkań: Straż Pożarna, Straż Miejska (we współpracy z rodzicami).
Ø Policja,
Ø Straż Pożarna
Ø Straż Miejska
Ø Lekarz
…………………………………………………………………………………………………………………………
8. Poznanie własnego miasta, charakterystycznych instytucji lokalnych np. Poczta, ( gr. IV, V), Biblioteka,
wyjście do p. Prezydenta Ciechanowa ( gr. IV)
· Co miesięczne spotkania w gr. I w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
………………………………………………………………………………………………………………………
9. Słuchanie legend i opowieści związanych z historią miasta np. Łydynia, Ciechan
………………………………………………………………………………………………………………………..
10 Odwiedzanie miejsc związanych z historia i tradycjami miasta; miejsc Pamięci Narodowej , muzeum, zabytki
( pomnik Ciechana, pomnik Marii Konopnickiej, kościoły, dzwonnica, zamek).
………………………………………………………………………………………………………………………..
11.Poznanie zwyczajów, tradycji i sztuki ludowej – uczestniczenie w zajęciach edukacyjnych dotyczących miasta w Muzeum Szlachty Mazowieckiej (wg .oferty muzeum).
………………………………………………………………………………………………………………………….
12. Wzbogacenie wystroju kącika regionalnego przy udziale rodziców.
…………………………………………………………………………………………………………………………
13. Zapoznanie z wystawą „Ciechanów- moje miasto”.
…………………………………………………………………………………………………………………………
14. Organizowanie spotkań ze znanymi osobami z naszego regionu- znanymi Ciechanowianami
( np. p. Krejpowicz, zespół ludowy „Mały Ciechanów).
…………………………………………………………………………………………………………………………
15. Organizowanie wycieczek autokarowych do miejscowości związanych z tradycją , kulturą i przyrodą naszego regionu ( Sierpc, Gołotczyzna, Opinogóra ).
………………………………………………………………………………………………………………………….
16. Nauka tańców i piosenek ludowych przy współpracy z rytmikiem i nauczycielem tańca.
· Zakupienie regionalnych strojów ludowych,
17. Przybliżenie dzieciom twórczości Marii Konopnickiej, pisarki związanej z naszym regionem.
· Zorganizowanie konkursu plastycznego dla rodziców i dzieci w oparciu o twórczość M. Konopnickiej
( ogłoszenie i regulamin)
…………………………………………………………………………………………………………………………
18. Udział dzieci w między przedszkolnym konkursie „Ciechanów- moje miasto”
…………………………………………………………………………………………………………………………
19. Organizacja „Dni Teatru”z wykorzystaniem literatury i twórczości M. Konopnickiej
…………………………………………………………………………………………………………………………
20 . Poznanie symboli narodowych i herbu Ciechanowa.
………………………………………………………………………………………………………………………….
|