Napisz do nas: przedszk.1@interia.pl
Miejskie Przedszkole nr 1 Ciechanów

Dla Rodziców KUBUSIE

 

 

 

DZIEŃ DOBRY. Tymczasowo spotykamy sie tutaj. Będziemy prezentować propozycje zabaw z dziećmi w domu.  Z niecierpliwościa czekamy na Wasz powrót do Przedszkola.

 

 

• Wiersz paluszkowy: „Dwie świnki”

 

Dwie małe, różowe świnki (podnieś palce wskazujące)

były bardzo głodne, jak to świnki. (jak przy jedzeniu)

Gdy gospodarz zawołał je zaraz popędziły. (poruszaj palcami do przodu i tyłu)

I z rozpędem do korytka z jedzeniem wskoczyły. (skok rękoma)

Dwie małe, różowe świnki. (podnieś w górę palce)

Chciały się bawić jak to świnki. (wyginaj palce)

Tarzały się w błocie calutki dzień, (przekładaj ręce jedną na drugą)

a wieczorem poszły spać do chlewiska. (połóż ręce pod głowę)

 

 

• „W zagrodzie Małgosi” – bajka ortofoniczna; wiersz E. Michałowskiej. Rodzic/ opiekun czyta wiersz, dziecko uważnie słucha.

 

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,

Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,

Kura gdacze; KOD, KO, DA

Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.

Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: BE, BE, BE,

Koza muczy: ME, ME, ME,

Indor gulgocze: GU, GU, GU

Krowa ryczy: MU, MU, MU,

Konik parska: PRR, PRR, PRR

A pies warczy: WRR, WRR, WRR.

I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

 

 

 

• Zabawa plastyczna – lepienie z plasteliny na temat: Mieszkańcy wiejskiego podwórka.

 

Pomoce: plastelina, małe koraliki do wykonania oczu (guziki, pieprz, plastelina), przykrywka od pudełka kartonowego, np. po butach.

Dziecko wybiera kolor plasteliny i lepi dowolne figurki zwierząt z wiejskiego podwórka .

Prace umieszcza w zagrodzie zrobionej z przykrywki pudełka kartonowego. Przelicza zwierzęta.

 

 

 

• Kolorowanie online: „Mała krówka” https://www.kolorowankionline.net/mala-krowka

 

 

 

 Zabawa ruchowo- naśladowcza „Pajączek” Masaż relaksacyjny

Rodzic/ opiekun siada przed dzieckiem, odwrócony do niego plecami- czyta wiersz, mówiąc jakie dziecko ma wykonywać ruchy na plecach rodzica. Po przeczytaniu następuje zamiana.

 

Wspinał się pajączek po rynnie. (dziecko wędruje palcami od dołu ku górze po plecach rodzica).

Spadł wielki deszcz i pajączka zmył. (układa obie dłonie płasko na plecach i szybko przesuwa je w dół).

Zaświeciło słoneczko (masuje plecy ruchem okrężnym).

Wysuszyło pajączka, rynnę i… (masuje plecy tak długo aż poczuje ciepło)

Dalej wspinał się pajączek po rynnie. (zaczyna masaż od poczatku)

 

 

 

 „Czyj to głos?” - rozpoznawanie zwierząt po odgłosach.

https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

Rodzic  prosi, aby dziecko wysłuchało odgłosów zwierząt i odgadło, jakie zwierzę wydaje dany odgłos.

Następnie zastanawiają się, jakie produkty można uzyskać od danego zwierzęcia: Np. od krowy – mleko, masło, jogurty, śmietanę, ser, twaróg; od owcy i kozy – mleko, sery; jogurty, od kury – jajka.

Rodzic  prosi dziecko, żeby się zastanowiło, po co w gospodarstwie wiejskim są takie zwierzęta jak: psy, koty, skoro nie uzyskujemy z nich żadnych produktów spożywczych. (pies – broni gospodarstwa; kot – przegania myszy z domu gospodarza, również w celach towarzyskich – przyjaciele człowieka ). 

 

 

 

 Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Na podwórku”.

 

Na podwórku u Władka

jest wesoła gromadka: długouchy pies Raczek

i króliczek, co skacze,

kurka pstra i kotki dwa,

i na koniec łaciaty prosiaczek.

Ma ten Władek zmartwienie:

Raczek garnek stłukł w sieni,

kotek wełnę rozwinął,

spruł pończochę babciną,

drugi kot wlazł na płot

i pobrudził łapkami pierzynę.

A od rana już kłopot:

trzeba mleka dać kotom,

barszcz zjada pies Raczek,

trawę królik, co skacze,

kurka pstra owies ma,

a otręby w korytku – prosiaczek.

 

Rozmowa z dzieckiem na podstawie wysłuchanego utworu.

− Jak miał na imię chłopiec z wiersza?

− Jak się nazywał pies Władka?

− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?

− Co zrobiły zwierzęta?

− Co jadły zwierzęta?

 

 

 Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Czy umiesz tak jak ja?”

Rodzic pokazuje dziecku figurę, którą następnie dziecko ma powtórzyć. 

 

Zabawa ruchowo- naśladowcza „Dziwne kroki”

Dziecko chodzi swobodnie po pokoju. Rodzic po kolei wymienia, czyj chód dziecko ma naśladować. Chodzisz jak: kura po ogrodzie, świąteczny zajączek, pisklak który dopiero wykluł się z jajka, brykający baranek

 

 Piosenka „Gdacze kura: Ko, Ko, Ko”

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY ( skopiować link i wkleić)

Dziecko słucha piosenki, wykonuje dowolny taniec. Próbuje zaśpiewać piosenkę.

 

 Praca plastyczna „Zajączek ”

Pomoce: rolka od papieru toaletowego, czarna kredka, biała farba, zielona, brązowe oraz różowa kartka papieru, klej, plastelina.

Rodzic prosi, aby dziecko zamalowało na biało rolkę po papierze toaletowym. W trakcie schnięcia rolki Rodzic rysuje szablon uszu, trawy oraz wąsów, a dziecko wycina je. Po wyschnięciu Dziecko przykleja uszy, wąsy oraz trawę, a następnie rysuje oczy. Na koniec dziecko tworzy niewielką kulkę z plasteliny i przykleja ją na środek wąsów tworząc nos.

 

Zabawa matematyczna (doskonaląca umiejętność liczenia) „Gdzie chowają się pisanki?”

Pomoce: wycięte z kartki papieru kolorowe pisanki. Rodzic chowa pisanki w różnych miejscach. Dziecko szuka pisanek następnie przelicza je.

 

Siejemy rzeżuchę.

Pomoce: naczynie lub mała doniczka, wata, nasiona rzeżuchy.Dziecko wkłada kawałki waty do naczynia lub małej doniczki, moczy ją wodą,a następnie sieje rzeżuchę

 

Zabawa paluszkowa „Zajączki”

Pięć zajączków małych kica na polanie.Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie. Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica. Kocha je ogromnie mama zajęczyca (zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi).

 

SPRZĄTANIE  ŚWIATA

 

 

SADZENIE DRZEWKA

 

 

 

PRZYPOMINAMY i PROSIMY O KONTAKT

 

Drodzy Rodzice

Bardzo prosimy o przyjście do sekretariatu przedszkola w dniach 1-3 lipca , tj od środy do piątku , celem podpisania umowy na rok szkolny 2020/2021 na świadczenie usług przez przedszkole.

Sekretariat czynny w godzinach 8.00-15.00

Niepodpisanie umowy skutkuje skreśleniem z listy dzieci przyjętych.

 

 

 

Drodzy Rodzice

Bardzo prosimy o przyjście do sekretariatu przedszkola w dniach 1-3 lipca , tj od środy do piątku , celem podpisania umowy na rok szkolny 2020/2021 na świadczenie usług przez przedszkole.

Sekretariat czynny w godzinach 8.00-15.00

Niepodpisanie umowy skutkuje skreśleniem z listy dzieci przyjętych.

 

Życzymy Wszystkim odpoczynku i zdrowia na czas wakacji :)

Z niecierpliwością czekamy na spotkanie z Wami.

 

WYPRAWKA 4 LATKA
GRUPA II

Nauczycielki:

Iwona Woźniak

Marta Sosnowska

  • Ryza papieru ksero
  • Blok techniczny kolorowy i biały
  • Blok rysunkowy kolorowy
  • Wycinanki
  • Nożyczki
  • Plastelina
  • Arkusz szarego papieru
  • Ołówek i temperówka
  • Flamastry
  • Bibuły kolorowe ( 2 sztuki)
  • Klej w sztyfcie ( 2 sztuki )
  • Kredki ołówkowe ( Bambino w grubej oprawie)
  • Pędzel gruby i cienki
  • Teczka do prac plastycznych
  • Kostium gimnastyczny w worku
  • Przybory do mycia zębów
  • Duża paczka chusteczek higienicznych
  • Kapcie

Prosimy o podpisanie przyniesionych rzeczy !

 

Drodzy rodzice

Bardzo prosimy o przyniesienie kocy do przedszkola oraz odbiór rzeczy dzieci 23 czerwca od godziny 14.00 do 16.15.

 

SZANOWNI PAŃSTWO! WAŻNE !!!!!

Rodzice zainteresowani koniecznością skorzystania z opieki przedszkolnej w okresie wakacyjnym tj.

 

     w miesiącu lipcu – opieka w Miejskim Przedszkolu nr 10

ul. Batalionów Chłopskich 4

     w miesiącu sierpniu – opieka w Miejskim Przedszkolu nr 4

 ul. T. Wyrzykowskiego  9

 

proszeni są o poinformowanie o tym fakcie nauczycieli poszczególnych grup w terminie do dnia 27 maja 2020 r. telefonicznie, e-mailowo lub w inny ustalony w grupie sposób komunikowania.

 

W zgłoszeniu należy podać termin pobytu dziecka w przedszkolu podczas dyżuru wakacyjnego.

 Jednocześnie przypominam,że warunkiem przyjęcia do przedszkola na czas dyżuru wakacyjnego będzie podpisanie umowy na świadczenie usług przez przedszkole a o terminie podpisywania umów zostaną Państwo poinformowani w oddzielnym komunikacie.

 

 

                                                                                                Renata Kowalik

                                                                                                Dyrektor

                                                                                         Miejskiego Przedszkola nr 1

 

 

Do pobrania:

Komunikat dla rodziców

Oświadczenie i deklaracja dla rodziców

 

 

Dzień dobry.

Posłuchajcie opowiadania: Smok Sergiusz

Odgadnijcie czyj to głos oraz zróbcie portret głownego bohatera - Smoka.

Prace nadsyłajcie na adres: grupapierwszapn1@wp.pl

 

 

 

Dzień dobry.

Posłuchajcie opowiadania: Kaczorek Ptaś 

Odgadnijcie czyj to głos oraz zróbcie portret głownego bohatera - Kaczorka.

Prace nadsyłajcie na adres: grupapierwszapn1@wp.pl

 

 

Dzień dobry.

Dziękujemy za nadsyłane prace. Wszystkie są piękne:) oczywiście czekamy na kolejne.

 

 

W tym okresie po Świętach proponujemy oglądanie z dziećmi książek związanych tematycznie ze zwierzętami żyjącymi na wsi. Można podczas zabawy klockami  budować zagrody dla zwierząt. Dzieci budują zagrody dla zwierząt i umieszczają w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Określają wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagrody.

 

Proponujemy równiez ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Jedziemy na wieśdzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.

Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebie-niu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek

.Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.

Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej

Pies gonił kota i bardzo się zmęczył dzieci wysuwają język na brodę i dyszą.

Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.

Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.

Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

 

 

Prezentujemy prace nadesłane przez naszych Przedszkolaków. Z niecierpliwościa czekamy na kolejne :)

 

 

Olek K.   Maja   Maja   Kornelia

Jaś         Zuzia     Maja

 

Maja     Roślinka wychodowana przez Adasia K.

Jaś    Zuzia   Olek K.

Kornelia    Karolinka     Karolinka

 

A teraz kolejne zadanie.

Poniżej są linki do filmików, które powstały z inicjatywy Naszego Przedszkola.

Zachęcamy do wysłuchania wierszyków, a następnie do zilustrowania jednego z nich. Prace prosimy nadsyłać na adres:grupapierwszapn1@wp.pl

PSTRYK

KOZIOŁECZEK

 

 

 

Z okazji zbliżających się Swiąt Wielkanocnych, życzymy Państwu oraz Waszym Pociechom Zdrowia,Radości i Nadziei, że niedługo znowu spotkamy sie w Przedszkolu.

WESOŁYCH ŚWIĄT!!!

 

 

Dzień dobry ponownie :)

Prosimy o przeczytanie wiersza B. Szelągowskiej Wielkanocny stół.


Nadeszła Wielkanoc.
Czas wielkiej radości!
Już stół wielkanocny
czeka na swych gości.


Pełno na nim potraw:
kiełbaska i żurek,
baba lukrowana,
tuż obok mazurek…


Dom pachnie czystością,
porządki skończone.
Czas na odpoczynek.
Wszystko już zrobione!


Święconka na stole,
a spośród pisanek,
jak każe tradycja,
wystaje baranek!


To czas na życzenia,
na chwile radości
i niech w naszych sercach
miłość ciągle gości.



Po przeczytaniu Dziecku wiersza, prosimy o krótką rozmowę na temat jego treści. Oto przykładowe pytania:
−− Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?
−− Dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach?
−− Co znajduje się w koszyczku ze święconką?
−− Dlaczego ludzie w czasie świąt są na ogół weseli i mili dla innych?

 

Zachęcamy też do kolorowania:

Pisanka

 

 

 

Dzień dobry.

Zaczynamy tematykę związaną ze Świętami Wielkanocnymi.

Na początek ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.

Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.

Rogi baranka baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.

Baranki na hali baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.

    Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.

 

Proponujemy zrobienie  masy solnej, a następnie wykonanie z niej  jajek różnej wielkości. To będzie świetna zabawa zarówno dla dzieci jak i Rodziców.

Potrzebne będą:

Mąka, sól, woda, miska, szklanka, rękawiczki jednorazowe.

Rodzic odmierza do miski tyle samo mąki i soli w proporcjach np.: 1 szklanka mąki i 1 szklanka soli. Stopniowo dodaje ½ szklanki wody i miesza. Warto zało­żyć rękawiczki jednorazowe, gdyż sól może powodować uszkodzenia naskórka. Konsystencja ciasta musi być elastyczna.

Dzieci z otrzymanej  masy  solnej  lepią  jajka różnej wielkości. Wskazują największe jajko i najmniej­sze jajko. Odstawiają jajka w pobliże kaloryfera lub w nasłonecznione miejsce, aby wyschły.

Gotowe jajka oczywiście należy ozdobić . Można to zrobić farbami , flamastrami, gotowymi naklejkami....Pochwalcie się pięknymi pisankami. Utworzymy galerię z Waszych prac na stronie przedszkola. Zdjęcia prac proszę przesłac na adres: grupapierwszapn1@wp.pl

 

 

Dzień dobry :)

Dzisiaj proponujemy wykonanie doświadczenia z nasionami.

Do wykonania doświadczenia będą potrzebne:

Nasiona: grochu, fasoli, bobu, kukurydzy, plastikowe kubeczki, wata lub lignina, dzbanek z wodą lub konewka.

Dzieci wkładają watę lub ligninę do plastikowego jednorazowego kubeczka. Nalewają do niego tyle wody, by była wilgotna. Odliczają trzy dowolnie wybrane nasiona, wkładają je do środka. Ustawiają ku­beczki przy oknie  i obserwują kiełkowanie nasion. Przez najbliższy czas prowadzą obserwacje przyrodnicze. Będzie nam miło jeżeli udokumentujecie swoje obserwacje i podzielicie sie z nami przesyłając zdjęcia na adres grupapierwszapn1@wp.pl

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy język, wargi, żuchwę.

Fruwający ptak dzieci dotykają czubkiem języka za górnymi i za dolnymi zębami, tak jak ptak, który siada na gałęzi drzewa i na ziemi.

Dziobek ptakadzieci wypychają wargi do przodu i, na zmianę, zamykają je i otwierają.

Wysiadywanie jajjęzyk przyklejają za górnymi zębami, nie ruszają nim przez 30 sekund.

Budujemy gniazdko dzieci przesuwają język po górnej i po dolnej wardze od zewnętrznej strony ust, a następnie lądują w gnieździe: przyklejają język przy górnych dziąsłach.

      Dzięcioł czubkiem języka uderzają za górnymi zębami.

 

 

Witamy ponownie:) Dzisiaj proponujemy "Wiosenny masażyk"

 

Najpierw Rodzic  wykonuje masażyk na plecach dziecka. Przy powtórzeniu zabawy za­mieniają się rolami.

 

Na niebie pokazał się mały, biały kłębuszek - rysujemy na plecach spiralę,

Psotny wiatr dmuchał mocno - przesuwamy palcami obu rąk po plecach,

Przygonił dużo chmurek - rysujemy palcami wskazującymi wiele spiralek,

Chmurki uderzały o siebie i popłakiwały - stawiamy  kreski w różnych miejscach na

plecach,

Z daleka było słychać pomruki zbliżającej się burzy - uderzamy  piąstkami,

Nagle pojawił się błysk - rysujemy zygzak pioruna,

Wystraszone chmurki zaczęły lać łzy - uderzamy wszystkimi palcami jak przy grze na

pianinie,

Rozbiegły się po całym niebie i zniknęły - przesuwamy po plecach wewnętrzną stroną dłoni,

Deszcz był coraz słabszy - wykonujemy  pojedyncze stuknięcia palcami wskazującymi,

     A na niebie rozbłysło słońce - rysujemy  koło i promyki.

 

Po masażyku proponujemy zagadki dotyczące elementów wiosennej pogody.

 

Wracają ptaki z daleka

i kwiatki kiełkują wokoło.

Nadchodzi pora radosna,

     bo właśnie zaczyna się… (wiosna)

 

Widzisz je za dnia na pogodnym niebie,

za to w dzień pochmurny chmurka chowa je za siebie. (słońce)

 

Gdy jest ciemna, to już wiesz,

że lada moment spadnie z niej deszcz. (chmura)

 

Mówimy, że coś jest białe jak... (śnieg)

 

Spada z chmury na ziemię kapu-kap.

Gdy tak się dzieje, parasolkę złap! (deszcz)

 

Gdy niebo się chmurzy,

a czasem w czasie burzy

pojawia się nagle jasny znak na niebie

musisz wtedy uważać na mnie i na siebie! (piorun)

 

Szumi wokół nas,

nawet tam, gdzie las,

     szszszszsz... (wiatr)

 

Czekamy z niecierpliwością na Wasze prace plastyczne!  Przypominamy adres, na który możecie wysyłać: grupapierwszapn1@wp.pl

 

 

 

 

Dzień dobry.

Dziasiaj zaczniemy od ćwiczeń logopedycznych. Zachęcamy do wykonywania ćwiczeń także Rodziców.

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

- Wąchanie kwiatków – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując wąchanie kwiatków.

- Podlewamy kwiatki – pompujemy wodę do konewki, dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, opuszczają go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuwają do przodu.

- Bocian – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują dziób bociana, następnie otwierają szeroko wargi i je zamykają.

- Żaba–żaba schowała się przed bocianem pod liściem i uśmiecha się szeroko – dzieci szeroko rozciągają wargi, potem uśmiechają się i ściągają wargi.

- Kukułka – dzieci ściągają wargi do przodu i naśladują kukułkę – mówią: ku, ku, ku, ku.

- Wiosenne porządki – przy szeroko otwartej jamie ustnej język wymiata wszelkie zakamarki: wędruje za górne i za dolne zęby.

 

Po ćwiczeniach logopedycznych zachęcamy do wykania pracy  plastycznej dowolnie  wybraną  metodą, np. malowanie farbami, wyklejanie plasteliną, skrawkami kolorowego papieru, bądź też kolorowanie kredkami.

Liczymy na Waszą inwencję twórczą. Pochwalcie się swoimi pracami wysyłając zdjęcia na adres: grupapierwszapn1@wp.pl

 

Krokus - kolorowanka

 

 

 

Drodzy Rodzice,

W tym tygodniu proponujemy Wam tematykę związaną z wiosną, jej zwiastuami oraz zmianami zachodzącymi w przyrodzie.

Na początek opowiadanie B. Szelągowskiej pt. " Czary wiosennej wrózki - wiosenni detektywi" Bardzo prosimy o przeczytanie tekstu.

 

Słońce świeciło coraz mocniej. Każdy kolejny dzień był cieplejszy od poprzedniego. Wróżka postanowiła zabrać dzieci ze sobą do parku. – Słuchajcie, moi mili. Może byśmy poszli do parku poszukać pierwszych oznak wiosny? Śniegu już prawie nie ma. Sople lodu też już się rozpuściły. Może jakieś kwiatuszki już zakwitły... no i oczywiście poszukamy kotków. Kto chce zostać wiosennym detektywem? – zapytała wróżka. – Ja, ja i ja... i ja też, wróżko – wołały dzieci. Wiosna powolutku zajmowała miejsce zimy. Po rzeczce płynęły resztki kry. Wśród starych liści zakwitły białe przebiśniegi i delikatne, fioletowe fiołki. Z ziemi zaczęły kiełkować tulipany i żonkile. Tuż przy krokusie odpoczywał sobie zmęczony wędrówką ślimak. – Widzę bociana! – zawołał dumny z siebie Bartek. – A tam, na rzece... widzicie... to chyba kaczka! – krzyknęła Monika. – Kaczuszki, bociany, ale gdzie są kotki? – zastanawiała się Kasia. – Właśnie! Gdzie te kotki się schowały? – dodała Zosia. – Kici, kici... kici, kici. Nie bójcie się, kotki! – wołał Krzysio. – Wróżko, nigdzie nie widać kotków. Gdyby gdzieś tu były, na pewno by do nas przyszły. – A może jest im zimno i siedzą gdzieś skulone wśród trawy – zamartwiała się Karolinka. – Może się zgubiły i nie mogą odnaleźć swojej mamy. – Wróżko, a dlaczego ty się tak tajemniczo uśmiechasz? – dopytywał się Tomek. – Chyba wiesz, gdzie są kotki. – Tak, oczywiście wiem, gdzie są kotki. Zanim wam powiem gdzie, rozwiążcie zagadkę.

Mleczka nie chcą pić. Nigdy nie biegają. Choć mają futerka, ogonków nie mają. Oj, dziwne to kotki, bo na wierzbie rosną i to tylko wiosną. – To bazie – zawołała Ewa. – I co? Teraz już wiecie, gdzie są kotki? – radośnie spytała wróżka. – Tak! – odpowiedziały chórem dzieci. – Rosną na wierzbie! Nad naszymi głowami. – Śmieszne te kotki! I takie puchate. Może weźmiemy je do wazonu? Będzie wiosennie w przed-szkolu – powiedział Wojtek. Dzieci z wróżką wyruszyły w drogę powrotną, niosąc bazie. Ślimak także wyruszył w dalszą drogę. Może też szukał oznak wiosny?

 

Prosimy teraz o krótką rozmowę z Dzieckiem dotyczącą opowiadania. Oto przykładowe pytania:

Jakich kotków szukały dzieci?

Jakie zmiany dostrzegły dzieci w parku?

 

W ramach kształtowania sprawnosci manualnej proponujemy składanie w całość pociętych obrazków o tematyce wiosennej. Wykorzystać do tego można np. widokówki, czy ilustracje zamieszczone w różnych czasopiosmach, czy wreszcie wydrukowane z internetu... Na początek sugerujemy pocięcie obrazka na 4 części. Kiedy Dziecko opanuje daną umiejętność mozna wtedy pociąć na więcej części (maksymalnie - 8). Zyczymy dobrej zabawy :)

 

Jeśli macie Państwo jakiekolwiek pytania, bardzo prosimy o przesyłanie ich na adres: grupapierwszapn1@wp.pl

 

 

Drodzy Rodzice,

W związku z zaistniałą sytuacją, żeby urozmaicić Wam ten czas, który spędzacie ze swoimi pociechami prezentujemy przydatne linki, propozycje zabaw, które Was zainspirują. Zachęcamy do codziennego odwiedzania naszej strony i grupowej zakładki.

Iwona Woźniak

Marta Sosnowska

Całujemy mocno wszystkie dzieciaki :)

 

W co się bawić w domu

 

Jak zrobić ciastolinę

 

Bajka do słuchania

 

Karty pracy

 

Zabawy z mąką

 

Domowe eksperymenty

 

Kształtowanie sprawności manualnej

 

Wielkanocne dekoracje

 

 

WIOSENNE DRZEWKO - ZABAWA PLASTYCZNA

Do wykonania tej pracy wszystkie potrzebne rzeczy na pewno macie w domu.

Popcorn możecie zamienić na watę, bibułę czy plastelinę. Udanej zabawy!!!

Poprzez radość tworzenia, może choć na chwilę zaświeci słonko w sercach i nie tylko.