Obszar
|
Cel
|
Zadania do realizacji
|
W
Y
C
H
O
W
A
N
I
E
I
O
P
I
E
K
A
|
Wypracowanie sposobów współpracy i komunikowania się wychowawców z rodzicami
|
Poznanie oczekiwań i potrzeb rodziców w zakresie komunikowania się z nauczycielami.
|
Wspólne wypracowanie efektywnych sposobów komunikacji.
|
||
Kontynuacja pracy nad programami dotyczącymi profilaktyki zdrowotnej.
|
Realizacja programu profilaktyki próchnicy zębów.
|
|
Realizacja programu „Czyste powietrze wokół nas”
|
||
Kształtowanie postaw prozdrowotnych(dbałość o zachowanie poprawnej postawy, rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi, kultura i higiena spożywania posiłków)
|
||
Monitorowanie w placówce realizacji procedur sprawowania opieki nad dzieckiem w przedszkolu, zapewniającej bezpieczeństwo.
|
Ciągła analiza przepisów prawa oświatowego w zakresie sprawowania opieki nad dzieckiem w przedszkolu zapewniającej bezpieczeństwo.
|
|
Podnoszenie poziomu znajomości procedur obowiązujących w placówce wśród pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych.
|
||
Ukierunkowanie pracy wychowawczej na tworzenie u dzieci systemu wartości oraz przeciwdziałanie agresji.
|
Monitorowanie wdrażania kodeksów grupowych.
|
|
Podmiotowe traktowanie dziecka i respektowanie jego praw( rozwijanie indywidualności i empatii, organizowanie sytuacji , w których dziecko będzie czuło się ważne i potrzebne)
|
||
Monitorowanie realizacji harmonogramu wewnątrzprzedszkolnego badania osiągnięć dzieci.
|
Przeprowadzenie pogłębionego szkolenia rady na temat diagnozowania rozwoju dziecka oraz sposobów wykorzystywania wyników tej diagnozy.
|
|
Wypracowanie narzędzi sprzyjających rzetelnej diagnozie.
|
||
Opracowanie planów działań wyrównawczych w oparciu o program pracy z dziećmi oczekującymi pomocy i wsparcia.
|
||
Monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
|
Warsztaty utrwalające znajomość podstawy programowej
|
|
Monitorowani realizacji podstawy poprzez hospitacje i obserwacje pracy nauczycieli
|
||
Badanie losów absolwentów placówki
|
Przeprowadzenie badania losów absolwentów
|
|
Wykorzystanie wyników badań do weryfikacji metod pracy z dziećmi.
|
Obszar
|
Cel
|
Zadania
|
Organizacja pracy placówki
|
Aktualizacja prawa wewnętrznego przedszkola(statuty i regulaminy) i przestrzeganie jego założeń
|
Weryfikacja istniejącej dokumentacji i jej zgodności z obowiązującymi przepisami
|
Przypomnienie pracownikom obowiązujących regulaminów i uaktualnienie zakresów czynności.
|
||
Systematyczne monitorowanie przestrzegania obowiązującego prawa przez wszystkich pracowników
|
||
Inspirowanie i wspomaganie nauczycieli w zakresie podnoszenia jakości pracy
|
Analiza potrzeb placówki i nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego.
|
Weryfikacja programów rozwoju zawodowego nauczycieli z uwzględnieniem potrzeb i priorytetów placówki.
|
Systematyczne gromadzenie informacji o oczekiwaniach nauczycieli w zakresie kształcenia i w miarę możliwości realizowanie zamierzeń.
|
||
Weryfikacja działalności zespołów nauczycielskich.
|
Określenie dobrych stron i praktyk w funkcjonowaniu zespołów( podział ról, rzetelność wykonywania powierzonego zadania)
|
|
Wypracowanie wykazu zmian koniecznych
|
||
Bezpieczeństwo dziecka w placówce
|
Modyfikacja obowiązujących zasad bezpiecznego pobytu dziecka w placówce.
|
Zweryfikowanie obowiązujących zasad bezpiecznego pobytu dziecka w placówce – przypomnienie obowiązujących procedur.
|
Obszar
|
Cel
|
Zadania
|
Wspieranie rodziców w wychowaniu dziecka
|
Stwarzanie okazji do nawiązywania kontaktów miedzy uczestnikami procesu wychowania
|
Zbadanie oczekiwań rodziców wobec placówki
|
Określenie przez nauczycieli dziedzin współpracy
|
||
Zajęcia integracyjne rodzice- dzieci-nauczyciele
|
||
Określenie listy zajęć dodatkowych zgodnych z oczekiwaniami i wnioskami rodziców
|
||
Pomoc rodzicom w procesie wychowania dziecka
|
Dostarczanie rodzicom wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii dziecka (pogadanki , literatura pedagogiczna, gazetki informacyjne, uroczystości integracyjne, zajęcia otwarte )-bieżące wiadomości na stronie internetowej przedszkola.
|
|
Umożliwienie rodzicom ukierunkowanej obserwacji zajęć dodatkowych
|
||
Prowadzenie stałej współpracy z poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
|
||
Informowanie rodziców o wynikach poczynionych obserwacji pedagogicznych ,o osiągnięciach i postępach dzieci.
|
||
Stymulowanie aktywności rodziców
|
||
Zaangażowanie rodziców w życie przedszkola
|
Integracja rady rodziców z radą pedagogiczną
|
Wypracowanie sprawnego przepływu informacji w relacjach rodzic- nauczyciele-dyrektor
|
Pozyskanie informacji dotyczącej pomocy rodziców w szeroko pojętym funkcjonowaniu placówki- ankieta dla rodziców: „ Moja pomoc dla przedszkola”
|
||
Korzystanie z pomocy rodziców do promowania placówki w środowisku lokalnym
|
Pomoc rodziców w organizacji wycieczek i wyjść dzieci.
|